Promjena AAI lozinke
(for English version click here )
AAI lozinke koje korisnicima dodijeli Služba za informatiku su privremene i zastarjevaju 48 sati nakon što ih Služba za informatiku dodijeli korisniku. Točnije, 48 sati i još pet pokušaja nakon isteka tih 48 sati. To znači da korisnik u tom razdoblju korištenja privremene lozinke mora promijeniti lozinku da bi mogao nastaviti s korištenjem AAI računa (za Studomat, Obad i druge namjene).
Smisao ovog postupka je da korisnik zajamčeno bude jedini koji zna svoju lozinku, a ne eventualno netko iz Službe za informatiku koji ju je vidio u postupku dodjele ili osoba koja je novoupisanim studentima dijelila “roza papire” s pristupnim podacima s lozinkama.
U tom razdoblju od 48 sati (plus još PET POKUŠAJA) korisnik će biti – na nekim stranicama (a na nekima ne) – upozoren na istek roka za promjenu lozinke i preusmjeren na stranicu gdje treba izvršiti promjenu.
No, preporučujemo da si ne komplicirate život i čekate da vam lozinka prestane funkcionirati, tipično u vrijeme kad vam to ne odgovara, nego da što prije odradite postupak promjene privremene AAI lozinke u trajnu, kako je dolje opisano.
- Vašim omiljenim preglednikom otvorite stranicu na adresi http://aai.ffzg.hr .
- Na toj stranici kliknite link za obične korisnike.
- Na stranici za obične korisnike upišite svoje korisničke podatke.
- Ako ste dobro upisali svoje korisničke podatke, AAI sustav će vas pustiti na stranicu za promjenu lozinke.
Upišite svoju staru, netom dodijeljenu privremenu lozinku i nakon toga upišite dva puta identično istu novu, trajnu lozinku.
Lozinka mora biti dugačka minimalno 8 znakova, mora sadržavati minimalno 2 znamenke i mora sadržavati minimalno 2 slova. - Nova lozinka ne smije biti prejednostavna. Na dolje prikazanom ekranu sustav upozorava da lozinka mora sadržavati i barem dvije znamenke.
Ako ste na prethodnom ekranu upisali lozinku koja zadovoljava zahtjeve ispravno formirane lozinke, ovaj se ekran neće pojaviti. - I na kraju, ako ste uspješno upisali dva puta identičnu odgovarajuću lozinku, sustav će ju prihvatiti.
Molim da primijetite da NISTE uspješno promijenili lozinku ako na ekranu ne dobijete poruku “Zaporka prom[i]jenjena”. - KAD ste uspješno promijenili svoju AAI lozinku, klikom na riječ ODJAVA u desnom kraju ekrana se možete odjaviti iz AAI sustava i pokušati prijavu ponovno, ovaj puta s novom lozinkom.
-
- AKO USPIJETE, to znači i da ste uspješno promijenili lozinku i da ste ju u stanju ispravno ponovno upisati, i TEK SADA možete otići na stranicu na kojoj te pristupne podatke zapravo trebate, na primjer Studomat ili Obad ili Knjižnica FF itd.
- Pri tome OOOOOOOOOOOOOOOOBAVEZNO imajte na umu da se na nekim mjestima AAI račun koristi U KRATKOM OBLIKU a na nekima U DUGOM. Na primjer, na stranici aai.ffzg.hr ste se prijavili samo kratkim oblikom korisničkog imena (recimo, testuser), dok se za sustave Studomat i Obad morate prijaviti dugim oblikom (odgovarajuce bi bilo: testuser@ffzg.hr).
- AKO NE USPIJETE, to može značiti nekoliko stvari:
- da NISTE uspješno promijenili lozinku; pokušajte ponovno starom lozinkom.
- da JESTE uspješno promijenili lozinku, ali niste u ponovnom pokušaju prijave ispravno upisali svoju novu lozinku; pokušajte ponovno istom novom lozinkom, ali pažljivije.
- da JESTE uspješno promijenili lozinku, ali ne na ono na što mislite da jeste, nego na nešto drugo, krivo otipkano (dvaput?); pokušajte ponovno novom lozinkom (a slobodno pokušajte i starom), razmislite što ste mogli krivo utipkati ili što je bilo krivo ili drukčije (pemac? CAPS LOCK? različit raspored znakova na napr. hrvatskoj i engleskoj tipkovnici?) i pokušajte se domisliti lozinke koju ste upisali u sustav;
- Ako ništa od ovoga ne pomogne, morate se javiti u Službu za informatiku (dežurstva) da vam damo novu lozinku.
- AKO USPIJETE, to znači i da ste uspješno promijenili lozinku i da ste ju u stanju ispravno ponovno upisati, i TEK SADA možete otići na stranicu na kojoj te pristupne podatke zapravo trebate, na primjer Studomat ili Obad ili Knjižnica FF itd.