Promjena AAI lozinke

(for English version click  here  )

AAI lozinke koje korisnicima dodijeli Služba za informatiku su privremene i zastarjevaju 48 sati nakon što ih Služba za informatiku dodijeli korisniku. Točnije, 48 sati i još pet pokušaja nakon isteka tih 48 sati. To znači da korisnik u tom razdoblju korištenja privremene lozinke mora promijeniti lozinku da bi mogao nastaviti s korištenjem AAI računa (za Studomat, Obad i druge namjene).

Smisao ovog postupka je da korisnik zajamčeno bude jedini koji zna svoju lozinku, a ne eventualno netko iz Službe za informatiku koji ju je vidio u postupku dodjele ili osoba koja je novoupisanim studentima dijelila “roza papire” s pristupnim podacima s lozinkama.

U tom razdoblju od 48 sati (plus još PET POKUŠAJA) korisnik će biti – na nekim stranicama (a na nekima ne) – upozoren na istek roka za promjenu lozinke i preusmjeren na stranicu gdje treba izvršiti promjenu.

No, preporučujemo da si ne komplicirate život i čekate da vam lozinka prestane funkcionirati, tipično u vrijeme kad vam to ne odgovara, nego da što prije odradite postupak promjene privremene AAI lozinke u trajnu, kako je dolje opisano.

  1. Vašim omiljenim preglednikom otvorite stranicu na adresi  http://aai.ffzg.hr .
  2. Na toj stranici kliknite link za obične korisnike.
  3. Na stranici za obične korisnike upišite svoje korisničke podatke.
  4. Ako ste dobro upisali svoje korisničke podatke, AAI sustav će vas pustiti na stranicu za promjenu lozinke.
    Upišite svoju staru, netom dodijeljenu privremenu lozinku i nakon toga upišite dva puta identično istu novu, trajnu lozinku.
    Lozinka mora biti dugačka minimalno 8 znakova, mora sadržavati minimalno 2 znamenke i mora sadržavati minimalno 2 slova.
  5. Nova lozinka ne smije biti prejednostavna. Na dolje prikazanom ekranu sustav upozorava da lozinka mora sadržavati i barem dvije znamenke.
    Ako ste na prethodnom ekranu upisali lozinku koja zadovoljava zahtjeve ispravno formirane lozinke, ovaj se ekran neće pojaviti.
  6. I na kraju, ako ste uspješno upisali dva puta identičnu odgovarajuću lozinku, sustav će ju prihvatiti.
    Molim da primijetite da NISTE uspješno promijenili lozinku ako na ekranu ne dobijete poruku “Zaporka prom[i]jenjena”.
  7. KAD ste uspješno promijenili svoju AAI lozinku, klikom na riječ ODJAVA u desnom kraju ekrana se možete odjaviti iz AAI sustava i pokušati prijavu ponovno, ovaj puta s novom lozinkom.
    • AKO USPIJETE, to znači i da ste uspješno promijenili lozinku i da ste ju u stanju ispravno ponovno upisati, i TEK SADA možete otići na stranicu na kojoj te pristupne podatke zapravo trebate, na primjer Studomat ili Obad ili Knjižnica FF itd.
      • Pri tome OOOOOOOOOOOOOOOOBAVEZNO imajte na umu da se na nekim mjestima AAI račun koristi U KRATKOM OBLIKU a na nekima U DUGOM. Na primjer, na stranici aai.ffzg.hr ste se prijavili samo kratkim oblikom korisničkog imena (recimo, testuser), dok se za sustave Studomat i Obad morate prijaviti dugim oblikom (odgovarajuce bi bilo: testuser@ffzg.hr).
    • AKO NE USPIJETE, to može značiti nekoliko stvari:
      • da NISTE uspješno promijenili lozinku; pokušajte ponovno starom lozinkom.
      • da JESTE uspješno promijenili lozinku, ali niste u ponovnom pokušaju prijave ispravno upisali svoju novu lozinku; pokušajte ponovno istom novom lozinkom, ali pažljivije.
      • da JESTE uspješno promijenili lozinku, ali ne na ono na što mislite da jeste, nego na nešto drugo, krivo otipkano (dvaput?); pokušajte ponovno novom lozinkom (a slobodno pokušajte i starom), razmislite što ste mogli krivo utipkati ili što je bilo krivo ili drukčije (pemac? CAPS LOCK? različit raspored znakova na napr. hrvatskoj i engleskoj tipkovnici?) i pokušajte se domisliti lozinke koju ste upisali u sustav;
    • Ako ništa od ovoga ne pomogne, morate se javiti u Službu za informatiku (dežurstva) da vam damo novu lozinku.